Blues a l’Agulla de Comalestorres

La Blues realment és de les millors vies que he escalat mai. Totalment imprescindible. De principi a final gaudim d’un granit espectacular i d’uns llargs de cine. Semiequipada amb molt bon criteri, parabolts en els punts clau i a equipar sempre que hi ha opció. En especial destacar el quart llarg!!! Això sumat a un ambient de primera. En fi, això, qui no l’hagi escalat a trobar uns dies per a fer-la!

Puntuación: 5 de 5.

Zona: Agulla de Comalestorres – Cavallers
Via: Blues
Grau: 6a+ (V+/A1 obligat)
Llargada: 230m
Exposició: mitja
Equipació: Parabolts i pitons
Material: friends fins el 3, repetint joc de totems fins el lila i fissurers. Unes 15 cintes
Cordada: Arnau Montserrat, Ricard Montalà i Christian Ruiz
Oberturistes: D. Brascó, C. Gascó y L. Alfonso

1r llarg (V+/40m) Fissura que a mesura vas ascendint es va fent més fina. Molt guapo i tècnic en el seu grau. Sortim d’aquesta fissura i veurem una placa amb un pitó en una fissura i recte amunt la reunió.

2n llarg (6a/35m) Pas a bloc i sortida fàcil fins a una terrasseta. Anar a la dreta a trobar la reunió.

3r llarg (IV/25m) Sortida per l’esperó a la dreta i ja veiem el parabolt. Hi ha una llastra amunt, l’anem a buscar i de seguida la reunió.

4rt llarg (6a+/35m) Millor llarg de la via!!! Sortideta fina de la reunió fins arribar a una bavaresa invertida. Anirem a la dreta a buscar el bolt i petit pas a bloc. Ara comença l’espectacle! Infinita bavaresa, horitzontal i vertical a protegir i de continuitat. Indescriptible!

5é llarg (6a/35m) Inici finet en placa protegit per un bolt (no obligat) fins agafar un diedre fissurat. Acabat el diedre veiem un pitó a la dreta. Pas atlètic per enllestir la reunió.

6é llarg (6a/30m) Molt guapo! Sortim de la reunió per l’esquerre a agafar una fissura guapissima. De mans i peus a la fissura i amunt! bestial com mola. Més endavanat veiem un friend encastat i seguir per el camí més evident per arribar a la reunió.

7é llarg (V+/35m) Estètica molt alpina. Segueix una fissura mig xemeneia bona i estètica protegida per algún pitó i parabolt. Va minvant la dificultat segons arribem.