Joc d’equilibris – Amitges

L’Oriol sempre m’estava apretant per anar a amitges, que hi ha una roca boníssima, amb unes fissures per autoprotegir-se a caldo i que gaudiríem com senyors, qui pot dir que no?, anem-hi!

A les 10 de la nit ens plantem a una vorera pujant cap a l’estació d’espot, per dormir allà al cotxe. A les 6 ens aixequem per anar cap al pàrquing oficial per fer camí cap a l’agulla d’Amitges, decisió de la via: joc d’equilibris a l’agulla petita d’amitges!!!!

• 155m de via
  • semi-equipada (últim llarg burins xapa petita, de l’any nosequantus )
  • 6b més obligat que he vist mai de la vida, si es vol gaudir, anar molt per sobre sinó es patirà de valent.
  • Material: Tascons, joc de totems mitjans i C1,2 i 3.

Cap allà a les 8 del matí comencem a caminar, anem carregats com a mules amb tot el material d’escalada, el menjar per tot el dia i el sac de dormir per si fèiem un bivac improvisat.

Ens plantem a peu de via per allà a les 10, esmorzem bé, amaguem les motxilles a la base (hi ha com una cova on es pot amagar material) i comencem ja a estudiar el primer llarg.

Aquest és exigent per començar a escalfar, un 6a de continuïtat fins a superar un petit sostre on hi ha una falsa reunió (molt precària, però és podria reforçar bé). A dalt la placa, després d’un pas molt guapo de bavaresa trobarem ja la bona amb parabolts.

Aquest llarg es pot autoequipar bé a part del que ja hi ha posat. Primer tram de fissura guapa i segon tram de placa i bavaresa (50m) on el pas plau el trobarem per sortir de la panxa que veiem a la foto d’abaix. Hi ha una llastra delicada al primer tram, on hem de vigilar a no posar massa pes.

primera tirada

El segon llarg és tràmit, realment no és ni un llarg, és caminar per una esplanada de gespa fins a situar-nos sota un diedre espectacular.

diedre tercer llarg

Aquest es troba totalment desequipat la qual cosa és un gran plaer. Ja que es pot equipar al gust, brutal, es queda molt curt. El principi està una mica rentat, a mesura es guanya alçada millor tacte de la roca.

Se surt el diedre i es va cap a l’esquerra, tot i semblar fàcil, el grau és V+ i s’ha d’anar al lloru, perquè és perdedor (agafar el camí de l’esquerra)

Ja estem a l’últim llarg i les vistes de la placa que ens espera és esgarrifosa, sort que li toca obrir a l’Oriol 🤣. Aquest té 35m d’allò més tècnics. És una placa molt fina de la qual surten uns petits bolets que ens marquen el pas (és podria fer algun merlet, però ens va semblar més arriscat parar a posar-lo que tirar amunt).

Cada pas és d’una elegància increïble, amb un grau de 6b collat, al final del primer tram hi ha una fissura horitzontal on entren un parell de totems (groc i blau crec que eren), ens va semblar la millor assegurança del llarg.

Jo anava de segon i estaba flipant amb els passos tècnics, super obligats!

Però ja em fet la via! amb un gust de boca bonissim, cada llarg és diferent, i tots molt guapos i es clar, a destacar l’últim.

Al final ens aventurem per fer cim per completar la jornada. Nosaltres pensàvem que aquesta ja acabava jajajajajaj

Al fer el ràpel i baixar els dos, la corda queda totalment encastada, després de molts intents de recuperar-la, donem per fet que serà impossible, a no ser que tornéssim a pujar de nou 👌 amb només una corda simple i molt cansant de tot el dia (l’expo real ve ara 🤣) l’Oriol es calça els gats i comença a pujar per una canal amb una mica de vegetació i roca a tractar obrint traça, vaja bou que és aquest payu. Es veu una reunió de claus i no dubta en muntar-la per pujar jo fins on ell està. Ara bé el tram més expo quan fa una travessa, superant un pas tècnic fins a arribar a la corda encastada en un gran bloc. Llaça la corda a la roca i la rapela per tal d’arribar on estic jo per poder recuperar-la. Finalment tot acaba bé, però el cansament acumulat i l’hora no acompanyen.

Vam arribar al cotxe per allà a les 11 de la nit, de les jornades més cansades que hem tingut mai però que al final es resumeix amb una gran escalada!